¿Que es la convivencia?
Es un conjunto de normas en las que se rige una sociedad que muchas veces están implícitas Estas normas están basadas en valores tales como el respeto, la tolerancia entre otros.
Podemos encontrar dos tipos de normas y a su ves estas se desglosan en otras:
En Nuestra Vida Diaria
Es un conjunto de normas en las que se rige una sociedad que muchas veces están implícitas Estas normas están basadas en valores tales como el respeto, la tolerancia entre otros.
Podemos encontrar dos tipos de normas y a su ves estas se desglosan en otras:
En Nuestra Vida Diaria
Respetar a los miembros de la comunidad educativa, siendo
solidario, tolerante y prudente en la información.
Moderar las expresiones afectivas entre aprendices y evitando
situaciones que incomoden a otros miembros de la comunidad educativa.
Cuidar la presentación y aseo personal.
Cuidar el bienestar físico y psicológico de sí mismo y de
los demás.
Reconocer, compartir y construir conocimiento con los
compañeros y demás integrantes de la comunidad educativa.
Valorar la formación como camino hacia el logro de su
proyecto de vida.
Respetar las diferencias de: cultura, ideología, religión y
lengua propia de cada región.
Enaltecer y respetar los símbolos nacionales e
institucionales.
En el sena, en los ambientes de aprendizaje
Participar con responsabilidad en todas las actividades
curriculares y complementarias o de profundización relacionadas con el programa
de formación sean virtuales o presenciales, sean estas programadas en el
centro o en instalaciones físicas diferentes al mismo.
Utilizar adecuadamente y con respeto los espacios del centro
para el desarrollo de las actividades propias de formación.
Respetar y cumplir los tiempos de formación establecidos.
Portar y presentar el carné de identificación como aprendiz
SENA.
Mantener la presentación personal acorde con la actividad y
el lugar.
Respetar y asumir las normas de seguridad y utilizar los
elementos de protección personal indicados para el programa de
formación.
No fumar, no consumir licor ni sustancias psicoactivas,
estupefacientes o alucinógenas.
No ingerir alimentos y bebidas en los ambientes de
aprendizaje.
No utilizar celulares, busca personas (beepers) y demás
aparatos electrónicos durante el desarrollo de las actividades de
formación.
Mantener la organización y el orden de los elementos y
materiales proporcionados para la formación.
Optimizar el uso de recursos y materiales.
Garantizar la correcta disposición de los residuos sólidos
según su tipo.
En el sena, en los baños
Utilizar el baño respectivo y de manera individual.
Dar buen uso a los implementos y/o elementos existentes en
las unidades sanitarias.
Dar Mantener el aseo en las paredes, sanitarios, duchas,
pisos, puertas, ventanas y espejos de los baños.
Hacer uso racional de los recursos existentes
Depositar los desechos en las papeleras o lugares
dispuestos para tal fin.
En el sena,en la cafetería, comedores o restaurante
En el sena, En las áreas dispuestas para el descanso,
la reflexión y el deporte
Conservar las áreas comunes de descanso y circulación
limpias y agradables.
Utilizar adecuadamente los servicios de teléfonos,
ascensores y zonas comunes.
Depositar los residuos de acuerdo al tipo en los
recipientes previstos para tal fin.
No fumar, no consumir, distribuir o vender bebidas
alcohólicas y/o sustancias psicoactivas, estupefacientes o alucinógenas.
Preservar la fauna y la flora.
En el sena, En el Internado
Respetar los elementos y objetos personales de los
compañeros.
Cumplir con las responsabilidades asignadas para su
cuidado.
No portar armas, objetos corto punzantes, y todo aquello
que pueda atentar contra la integridad física y moral de la comunidad
educativa.
Cumplir los horarios establecidos para el ingreso y salida
de los dormitorios.
Mantener los celulares en modo silencioso en horas de la
noche.
Cumplir con las normas establecidas para visitas.
Cumplir con el pago oportuno de la cuota del servicio de
internado.
Tramitar los permisos de salida con oportunidad ante el
responsable.
Mantener el orden y aseo de los espacios asignados.
No fumar, ingerir comercializar, promocionar, suministrar,
distribuir, vender bebidas alcohólicas, psicoactivas, estupefacientes y demás
alucinógenos.
Depositar los residuos de acuerdo al tipo en los
recipientes previstos para tal fin.
No fumar, ingerir comercializar, promocionar, suministrar,
distribuir, vender bebidas alcohólicas, psicoactivas, estupefacientes y demás
alucinógenos.
Normas en el salón
|
1. Buen trato y respeto entre compañeros e instructores.
2. Adecuada utilizacion de la bata o uniforme asignado.
3. Utilizar zapato cerrado con el fin de prevenir
accidentes .
4. Conducto Regular: primero se debe concertar con la
persona afectada, segundo se debe dirigir al vocero o representante, tercero al
instructor encargado, cuarto al coordinador, luego al subdirector del centro y
en caso extremo al Director General.
5. velar por el buen estado de las instalaciones y los
enseres.
6. No utilizar las redes sociales, ni reproductores de
musica o videos en el ambiente se aprendizaje.
7. Dentro del ambiente de aprendizaje estan prohibidos los
alimentos o bebidas.
8. Las mujeres no deben utilizar short, faldas o escotes
profundos.
What is the relationship?
It is a set of rules governing a society that often are implicit. These standards are based on values such as respect, tolerance and more.
We can find two types of rules and their look these are broken down into other:
In our daily life
Respect to members of the educational community, being supportive, tolerant and wise in the information.
Moderate affective expressions between apprentices and avoiding situations that may disturb other members of the educational community.
Caring for the presentation and grooming.
Caring for the physical and psychological wellbeing of himself and of others.
Recognize, share and build knowledge with colleagues and other members of the educational community.
Assess training as way to achieving your life plan.
Respecting differences: culture, ideology, religion and language of each region.
Enhance and respect the national symbols and institutions.
In the SENA in learning environments
Participate responsibly in all curricular activities and deepening complementary or related training program are virtual or, whether programmed in the center or in different physical facilities to it.
Use properly and with respect to the center spaces for the development of the activities of training.
To observe the time training set.
Carry and present the ID card as a trainee.
Maintain personal presentation in accordance with the activity and location.
Respect and take the safety and use of personal protective equipment suitable for the training program.
Smoking, consuming alcohol or psychoactive substances, narcotics or hallucinogens.
Do not eat and drink in learning environments.
Do not use cell phones, pagers (beepers) and other electronic devices during the development of training activities.
Keep the organization and order of elements and materials provided for training.
Optimize the use of resources and materials.
Ensure proper disposal of solid waste by type.
In the SENA, in the bathrooms
Use the bathroom and individually concerned.
Make good use of the tools and / or existing elements in medical units.
Give Maintain cleanliness in the walls, toilets, showers, floors, doors, windows and bathroom mirrors.
Make wise use of existing resources
Placing the waste in the bins or places provided for that purpose.
In the SENA,in the cafeteria, canteen or restaurant
Wash your hands before every meal.
Respect the schedule for the service of food consumption.
Login in order, with proper clothing, corporate identification card and take turns.
Maintain appropriate voice volume.
Give courtesy and respect to the people who provide the service.
Practice standards of civility at the table.
Caring cutlery, trays, tables, chairs, salt and other elements.
Place disposable items in the containers provided for this purpose.
Arrange the chair and the table before retiring.
Put clean the microwave oven and other implements after use.
Placing waste according to type, in the containers provided for this purpose.
In the SENA, in units of technical-Libraries
Employ an appropriate tone.
Turn off the phone or put it in silent mode.
Request support Library responsible in case of need.
Make good use of the books, equipment, furniture and other items.
Meet the expected times for loans and returning books or reference materials
Meet the opening hours.
Be in good standing before completing their training.
No eating or drinking
Use the Internet appropriately for consultations and research related academic subjects.
Respect the security code system, computer configuration and use the antivirus.
In the SENA, in the Transport
Sign orderly transport in the schedule.
Porting institutional identification card visibly.
Greet and say goodbye to the driver as appropriate.
No food or drinks into the transport.
Smoking, consuming alcohol or other substances in the vehicle.
Assume safe behaviors, keeping your head and arms inside the vehicle.
Place paper or debris in the space provided for it.
Do not enter more staff allowed by the driver.
Do not sit in places not allowed.
Respect established whereabouts.
In the SENA, in the areas ready for rest, reflection and sport
Keep common areas and circulation off nice and clean.
Appropriate use of mobile services, elevators and common areas.
Placing waste according to type in the containers provided for this purpose.
Smoking, consuming, distributing or selling alcohol and / or psychoactive substances, narcotics or hallucinogens.
Preserving wildlife.
In the Seine in the Internship
Respect and personal elements of peers.
Comply with the responsibilities assigned to their care.
Do not carry weapons, sharp objects, and anything that might adversely affect the physical and moral integrity of the educational community.
Meet established schedules for entry and exit of the bedrooms.
Keep cell phones on silent mode at night.
Comply with the standards set for visits.
Meet the timely payment of the service fee for boarding.
Process exit permits to shot at the head.
Maintain order and cleanliness of these facilities.
No smoking, eating, market, promote, deliver, distribute, sell alcohol, psychoactive drugs and other hallucinogens.
Placing waste according to type in the containers provided for this purpose.
No smoking, eating, market, promote, deliver, distribute, sell alcohol, psychoactive drugs and other hallucinogens.
Standards in the classroom
1. Good treatment and respect among peers and instructors.
2. Proper use of the gown or assigned uniform.
3. Use shoe in order to prevent accidents.
4. Regular duct: first be agreed with the affected person, the second should be directed to the spokesperson or representative, the instructor responsible third, fourth coordinator, then the deputy director of the center and in extreme cases to the Director General.
5. ensure the good condition of the facilities and furnishings.
6. Do not use social networks, or music players or videos in the learning atmosphere.
7. Within the learning environment are prohibited food or drinks.
8. Women should not use short, skirts or plunging necklines.
9. Do not use accessories like bracelets, dangling earrings, chains, necklaces etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario